Vierde stop: ST. MAARTEN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu Vierde stop: ST. MAARTEN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu

Vierde stop: ST. MAARTEN

Door: Rowena Binksma

Blijf op de hoogte en volg Rowena

15 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoofdstad: Phillipsburg (van het nederlandse gedeelte, waar wij zijn geweest) Marigot is de hoofdstad van de franse kant
Locatie: 144 miles ten oosten van St. Thomas
Grootte: De totale grootte is 37 vierkante miles, waaronder 16 miles onder het nederlandse gedeelte valt en 21 vierkante miles onder het franse gedeelte
Populatie: 32.000 inwoners in nederlands St. Maarten en 25.000 inwoners in frans St. Maarten

Tja... Nederlands grondgebied betekent nederlandse temperaturen...
Het regende hier....

Het grote ship was aangemeerd in de haven Phillipsburg, en daar was aan de boulevard ook alles te doen. het zag er heel gezellig uit. allemaal leuke, knusse hotelletjes en mooie stranden. vollop eet en drinkgelegenheden en uiteraard onbeperkt shop mogelijkheden. dus op een paar vierkante meter had je eigenlijk alles. Ook hier hebben we eerst lekker koffie gedronken op een leuk terrasje, het regende toen nog niet zo hard. daarna hebben we lekker rondgeslenterd in Phillipsburg en op een gegeven moment kregen we een ingeving, we moesten een taxi zien te regelen, en rap ook.... eenmaal in de taxi moesten we 8 dollar betalen voor een ritje van 5 minuten, maar dat gaf helemaal niks, want toen we uitstapten, stonden we voor 'Max Place' het wahalla voor de Dutch... bij Max hebben we frikandellen gegeten, veel frikandellen, en kroketten, en toen we die op hadden zaten we eigenlijk wel vol maar hebben we ons toch nog getrakteerd op een toetje... een portie bitterballen. En toen moesten we ons terug haasten naar de boot, we zijn voor 1 dollar in de lokale bus terug gereden, maar alles was zeker de moeite waard!!!! Ja, St. Maarten is een 'Heerlijk' land... ;-)