Helaas alweer terug bij af...... - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu Helaas alweer terug bij af...... - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu

Helaas alweer terug bij af......

Door: Rowena Binksma

Blijf op de hoogte en volg Rowena

24 Maart 2007 | Puerto Rico, San Juan

Hoofdstad: San Juan
Locatie: Is het kleinste en meest oost gelegen eiland van de Antillen
Grootte: 110 miles van oost naar west en 35 miles van noord naar zuid
Populatie: 3.7 miljoen inwoners waarvan 1.6 miljoen in de hoofdstad, San Juan.

We Moesten hier van boord.....
Alleen voor de portemonee was dit beter!!!
wij zelf hadden het nog wel een week vol kunnen houden,Ik zei al tegen Nico.. Met mijn Horeca ervaring kan ik hier wel solliciteren.... vond hij niet zo'n goed idee.... dusssss Toen ik hem nog eens een bevestiging vroeg of er toch echt wartsila motoren in dit sloepje zaten, begonnen zijn ogen wat meer te fonkelen... maar we zitten nu allebei toch weer in de dominicaanse republiek, Het zou anders een beetje sneu voor Bikkel zijn.. Maar goed,.. van Boord, ja aan boord gaan vonden we toch allebei wel degelijk leuker..... maar in San Juan was het ook nog even leuk om rond te lopen. we hadden een ranzig hotelletje geboekt maar wel in het oude centrum dus dit was wel makkelijk, konden we gelijk de koffers kwijt en San Juan onveilig maken. San Juan heeft wel iets van Zona Colonial alleen dan netter en schoner, wat gemoedelijker... 's avonds zijn we uit eten geweest in een leuk tapas barretje. en heel toevallig zat daar een Nederlands stel. aardige mensen waren net met pensioen en zaten zich te verheugen op de volgende dag... want dan zouden zij voet aan boord zetten van een andere cruise reis (grrr, nee hoor heel leuk voor ze) toen we hun reisschema hoorden (en hoewel we nog zeebenen hadden, hadden we nu al heimwee naar de boot...) zij hadden dus samen op internet een hele reis bij elkaar gezocht, en zouden hier in San Juan dus opstappen dan via het panamakanaal door naar de Cran canion.... ook leuk dus volgend jaar gaan wij.. nee hoor, wij hebben nog lekker tapas gegeten een hele slechte nacht gehad in dat rare hotelletje en de volgende morgen zijn we in het vliegtuig gestapt waar we eerst op het vliegveld zelf al stress hadden met american airlines omdat we nog steeds geen verblijfsvergunning hadden (waar we nog maar 10 maanden op zitten te wachten) en niet konden aantonen dat we een retour ticket hadden, dusssss vervolgens moesten we 2 hele nieuwe retourtickets gaan kopen (uiteraard gedeclareerd bij Wartsila, want dit had niet voor gekomen als we nu eindelijk eens onze zaakjes voor elkaar hadden) dus die betaald een hoge prijs voor de welbekende term MANANA... maar goed eindelijk alles rond en mochten we terug naar Santo Domingo, zitten we net uitgebreidt lekker aan ons eerste bakje koffie thuis..... hebben de schoonmaakster en onze nieuw body guard alias tuinkabouter dikke vette stress, Santa in tranen, de tuinkabouter aan het schelden in de tuin, ik Cathy opgebeld voor enig hulp voor de vertalingen tussen het vloeken door. Cathy ziek uit bed naar de Selene sjesen, vertalen uitleggen, kopje koffie, zij weer naar bed, De tuinkabouter op stel en sprong ontslagen en vervangen door een nieuw licht, Santa maar een vroeg naar huis gestuurd....... WELKOM thuis, het gaat gewoon weer verder met waar we gebleven waren..... Gelukkig hebben we de foto's nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 28 Mei 2007 - 07:57

Camiel:

Dat was een leuk fotoboek/ verhaal!!
    Mooie foto's. Justine en ik hebben een soort gelijk avontuur mee gemaakt. Dat was op het nieuwe pondje van polsmaten naar biddinghuizen, het veluwemeer over. Was te gek!! Maargoed, leuk om dit alles te lezen en te zien. Nu nog ff een paar weken werken en dan een leuk feesie in Nunspeet city!! tot gauw.
    groeten van de winckelweg