Vijfde stop: ST. THOMAS - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu Vijfde stop: ST. THOMAS - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu

Vijfde stop: ST. THOMAS

Door: Rowena Binksma

Blijf op de hoogte en volg Rowena

16 Maart 2007 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Hoofdstad: Charlotte Amalie
Locatie: 40 miles ten oosten van Puerto Rico
Grootte: 32 vierkante miles
Populatie: St. Thomas telt 56.000 inwoners
Taal: Engels

St. Thomas vonden wij allebei geen leuk eiland. Hier hadden we natuurlijk omdat je weer voet aan amerikaans grondgebied zet, eerst weer een paspoort controle. maar dan ook echt op z'n amerikaans. kort en onbeleefd. Dat er af en toe wel eens in mijn gedachten schiet dat ik toch echt ook een jaar in dat land heb gewoond.... heel vreemd, maar gelukkig was dat een leuk jaar en dus een leuke herinnering. maar goed, St. Thomas.... Het moeilijke van St. Thomas was dat we niks zelf konden regelen, er was geen auto die je kon huren, zelfs geen scooter. dus dit was ook eigenlijk voor het eerst dat je met de hele horde mee moest. Dus we zijn maar achter aan in de rij geschoven en een bus ingestapt die naar het centrum ging. In het centrum kun je je ei wel kwijt als je van dure sieraden houdt... allemaal juwelier winkels, dus toen onze pupillen al vrij snel als een diamant begon te stralen hadden we zoiets van; kom, we gaan lekker een terrasje pakken. Op het terrasje hadden we een biertje besteld en we moesten aan de bar zitten. achter de bar werkte een enorme klaphark, wat een rare man zeg. dus we hadden al snel bedacht dat we het biertje op moesten drinken en wegwezen daar... terug naar de boot, naar 'ons vriendelijke personeel'