Elfde stop: Oranjestad, Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu Elfde stop: Oranjestad, Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu

Elfde stop: Oranjestad, Aruba

Door: Rowena Binksma

Blijf op de hoogte en volg Rowena

22 Maart 2007 | Aruba, Oranjestad

Hoofdstad: Oranjestad
Locatie: 20 Miles van de kust van Venezuela, en is uiteraard een van de ABC eilanden, Aruba, Bonaire en Curacao
Grootte: 19.6 Miles lang en 6 Miles breed
populatie: 105.600 inwoners waarvan er ongeveer 30.600 in oranjestad wonen

Omdat dit eigenlijk het einde van de cruise betekent... helaas, hadden wij besloten om dan voor een keer een tourtje te boeken op de boot. we hadden ons opgegeven voor "onderwater wandelen" Jawel, ook wij hadden zoiets van wat is dit.... dussss wij (weer met menig andere blauw/wit gestreepte handdoekjes) in de rij voor de bus die ons vervolgens naar een andere (ja tegenwoordig is elk ander bootje die we zien klein) klein bootje bracht, en die ons weer afzette bij palm eiland, Palm eiland ziet er op zich grappig uit heel caribisch alleen heeeeeeeel erg toeristisch.
wij konden ons na een kleine instructie klaar gaan maken om dus onder water te wandelen. dit betekend dat ze een looppad onder water haden gecreeerd en met zo'n ouderwetse (wat tegenwoordig ook weer heel gemoderniseerd is) duikhelm op een rondje onder water konden wandelen, en dit klinkt heel suf maar het was helemaal geweldig, ze hadden er een heel feest van gemaakt, we kwamen dan ook een bus en een deel van een vliegtuig tegen, we mochten nog op een stoeltje zitten, onder het mom van onder water even een terrasje pakken, maar je liep gewoon letterlijk door de vissen scholen heen, een maal boven konden we weer met elkaar praten en zowel nico en ik (en de rest van de groep) vonden het helemaal leuk. zie foto's. Na dit avontuur hadden we nog even de tijd om Oranjestad te bekijken en daarna (onze laatste kans voor een hele tijd...)onder het genot van een biertje en een BITTERGARNIETUURTJE!!! een terrasje te pakken. weer een hele leuke dag in de caribe..