Tiende stop: Kralendijk, Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu Tiende stop: Kralendijk, Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu

Tiende stop: Kralendijk, Bonaire

Door: Rowena Binksma

Blijf op de hoogte en volg Rowena

21 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoofdstad: Eigenlijk is de hoofdstad van de nederlandse antillen Willemstad, curacao.
Grootte: 24 miles lang en 7 Miles breed
Populatie: 15.000 inwoners telt Bonaire
Taal: de officiele taal is papiamento en Nederlands maar engels en spaans wordt er ook veel gesproken.

Zoals je hierboven kunt lezen was het voor ons weer (na St. Maarten) even ademhalen. hoewel we ons met Engels vloeiend kunnen redden (vergleken met het spaans) was het toch heel prettig om na zo'n lange tijd met weer ouderwets nederlands iets voor elkaar te krijgen.
Heerlijk!!! Bonaire is een heel verhaal apart.... Zoals je ook hierboven kan lezen telt dit eiland 15.000 inwoners, dat is niet zoveel, zou je denken. 2 daarvan zijn mijn oom en tante. al had ik ze al in geen jaren meer gezien, leek het me toch heel leuk om ze met een bezoekje van ons te verrassen.... dus onze missie was als eerste naar het vvv kantoor om te vragen waar er een dierenkliniek was gevestigd want daar zou ik namelijk mijn oom kunnen vinden. leek ons op zich niet zo moeilijk klein eiland, weinig mensen, ons kent ons... niet dus, ten eerste waren er al 2 dieren klinieken. dussss, van het VVV kantoor kregen we een kaart mee nu was het dus alleen nog even de kunst om een auto te huren, dus wij Kralendijk in.,,, Alles verhuurd, bloed heet op dit eiland dus een scooter huren leek ons geen optie, wat nu? achteraf logisch natuurlijk, klein eiland, weinig mensen, GROOT CRUISE SCHIP, VEEEL MENSEN, WILLEN ALLEMAAL EEN AUTO.... dus, Nico probeerde in een of andere harley shop jawel een AUTO te huren, net voor zijn neus, de laatste auto verhuurd, shit, er waren meer mensen met hetzelfde probleem.. dus toen ben ik een winkel ingegaan en heb gevraagd of ik even de telefoon mocht gebruiken, ja want Nico kon op alle andere eilanden wel gebeld worden en nu hadden wij even de telefoon nodig om te bellen, Nada bereik, zul je net zien, maar goed, uiteindelijk heeft het meisje in die winkel op mijn verzoek naar Hertz autoverhuurbedrijf, op het vliegveld een auto gereserveerd, we moesten daar even 10 minuten wachten en dan zou Hertz ons op komen halen om vervolgens de auto op het vliegveld te halen, heerlijk iets voor elkaar te krijgen, fijn dat ze daar dus nederlands praten.
Omdat we dus vanuit het vliegveld met onze speurtocht moesten beginnen, hebben we eerst maar besloten om met een sightseeing toer te beginnen we zijn dus eerst naar de zuidkant gegaan en daar hebben we Flamingo's gezien, grappig gezicht, vervolgens eerst de rest van het eiland bekeken wat lijkt op het decor van een wild western film, jeetje nog nooit zoveel cactussen en droogte gezien, en toen actief opzoek naar familie Binksma, toevallig kwamen we langs een dierenkliniek maar die was het niet, wel kregen we een telefoon nummer van die andere dierenkliniek, maar natuurlijk nog steeds geen bereik op de telefoon, dus zijn we met behulp van de kaart op zoek gegaan naar de andere dierenkliniek en die was natuurlijk al om 3 uur dicht... jammer, eerst maar eens een terrasje pakken, in het restaurantje aan het personeel gevraagd of ze mijn familie misschien kende maar geen succes, inmiddels was het al 15.30 en ik had zo iets van we hebben het geprobeerd, jammer maar helaas, maar Nico had zoiets van laten we vragen of we hier mogen bellen dan is dat de laatste keer geweest en houden we er mee op (moest ook wel een keer want om 6 uur moesten we weer op het schip zijn, dus bellen. Dat mocht en ging goed, ik had gelijk mijn tante aan de lijn en dat ging als volgt. ha ha:
: Met Mevr. Binksma
- Hallo, met Rowena Binksma, uw nichtje, kent u me nog,
; Jazeker, wat een verrassing waar ben je?
- Wij zijn op Bonaire en ik dacht ik kan eens kijken of jullie hier nog zijn of in Nederland.
; Nou wat leuk hoe lang blijven jullie?
-we zijn vanochtend gekomen en gaan eigenlijk vanavond al weer weg
: o zijn jullie met de Princess? Heb je me niet zien staan op de pier bij de watertaxi?
(op de pier zien staan bij de watertaxi?? vanochtend al om 8.00???)
- euh, nee,
: waar zitten jullie dan kom ik jullie wel halen.

dussssssssss wij even wachten en daar kwamen ze aan mijn oom en tante, heel grappig, net een reuni.,

we hebben eerst achter elkaar aan gereden naar het vliegveld om de huurauto in te leveren en daar had ik een hele goede binnenkomer.......... ik zat bij mijn oom en tante in de auto en nico reed in de huur auto dus eenmaal bij het vliegveld aangekomen, stapte ik er uit (mijn tante ook) en hoe ik of zij het voor elkaar heb kunnen krijgen weet ik niet maar ik sla de deur dicht en mijn tante begint even te gillen en te roepen dat ik de deur weer open moest doen, ik denk wat is dit nu? dus ik de deur weer open maar dat wilde niet... bleek dat haar duim er enorm tussen zat.... (leuk je weer gezien te hebben..)
uiteindelijk mijn tante weer bevrijdt, de auto ingeleverd en zijn we met ze naar hun huis gegaan,, dit was leuk even bijkletsen, biertje drinken, en Mijn tante vond het erg jammer dat we niet eerder hadden gebeld, (ze moest eens weten hoe druk we zijn geweest met hun op te sporen, en.... achteraf.... Nico's woorden, OOOOOOoooo maar ik heb u wel zien staan bij de water taxi, maar wist ik veel dat u een tante van Rowena was........ erg leuk daggie, het eiland was zo zo maar je kan wel lekker lunchen bij con tiki en het water is hier nog wel het meest caribisch blauw. om 6 uur leverden mijn oom en tante ons netjes af bij het schip. ook zij vonden het erg leuk dat we er even waren.

  • 03 September 2007 - 14:02

    Dietje Binksma:

    Bij toeval op je side terecht gekomen,wat leuk.De nagel van mijn duim is nog steeds aan het uitgroeien.Op dit moment zijn we in Nederland.Vertrekken waarschijnlijk eind oktober weer naar Bonaire.Wanneer is jullie huwekijk? In november heb ik begrepen.Laat het ons tijdig weten,kunnen we een vlucht en hotel boeken.
    Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowena

Onze (LUXE!) cruise vakantie door het Caribisch gebied in een notendop!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 29865

Voorgaande reizen:

10 Maart 2007 - 24 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: