Negende stop: St. George, Granada - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu Negende stop: St. George, Granada - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Rowena Binksma - WaarBenJij.nu

Negende stop: St. George, Granada

Door: Rowena Binksma

Blijf op de hoogte en volg Rowena

20 Maart 2007 | Granada, Saint George's

Hoofdstad: St. George
Locatie: Granada behoort tot een drie eilanden group waaronder ook Carriacou en Petit Martinique vallen.
het ligt 60 miles ten Zuidwesten van St. Vincent en 90 Miles ten Noorden van Trinidad.
Populatie: ongeveer 90.000 inwoners telt Granada waarvan 27.000 in de hoofdstad, St. George wonen.
Taal: Engels is de officiele taal en afrikaans-frans.

Granada is wordt ook wel kruiden eiland genoemd, en je hoeft maar van boord af te stappen of de heerlijke kruiden geur komt je al tegemoet. Ze verbouwen er bijna alles wat je van kruiden kan bedenken, in 1843 werd de eerste nootmuskaat boom geintroduceeerd en daarnaast werd er gember, cacao, kaneel en vele andere kruiden verbouwd en geexporteerd, Jawel, we hadden een hele leuke prive tour gedaan met een gids die het hele eiland kende, en iedereen kende hem, Siggy, mocht je ooit naar Granada gaan, loop dan gewoon het centrum in en vraag een willekeurig iemand naar Siggy en dan valt automatisch Granada onder de top 3 van de mooiste eilanden van het Caribisch gebied!! Enige nadeel van het eiland is dat de orkaan George (volgens mij 2004?) zijn sporen aardig had achter gelaten en hoewel ze het eiland behoorlijk aan het her opbouwen zijn het toch nog duidelijk zichtbaar was, zonde!